هرم مصر

نجوى فؤاد تنتقد الراقصات الجدد: ازاي بيبقوا عريانين كدة!

نعرض لكم زوارنا أهم وأحدث الأخبار فى المقال الاتي:
نجوى فؤاد تنتقد الراقصات الجدد: ازاي بيبقوا عريانين كدة!, اليوم الثلاثاء 22 أكتوبر 2024 12:35 مساءً

تحدثت الراقصة نجوى فؤاد عن الرقصات الجدد، منتقدة ازيائهم وحركات رقصهم كالعادة، مشيرة إلى أنهم ليسوا راقصات وأن دينا آخر راقصة يظممن أن يطلق عليها هذا اللقب من بعدها لا يوجد أحد آخر.

نجوى فؤاد: دينا آخر العنقود في الراقصات والجداد دول لو شوفت واحدة منهم هضربها 

وقالت نجوى فؤاد في تصريحات تليفزيونية خلال على برنامج قعدة ستات، الذى تقدمه الإعلامية مروة صبري ، ويذاع على مجموعة قنوات ألفا: دينا آخر العنقود في الراقصات، كنت أنا وفيفي عبده ودينا، وأنا دلوقتي سيبت الرقص، وأنا مشفتش حد من الراقصات الجداد الأجانب في مصر، ولا عندي استعداد أشوف حد منهم، أنا ممكن أقوم أضربها وهي عريانة كده، إزاي تبقى عريانة كده؟

الفنانة نجوى فؤاد 

وتابعت نجوى فؤاد في حديثها الذي رصده موقع تحيا مصر: اللي الراقصات الجداد بيعملوه مش بتاعنا مينفعش يبقوا عريانين كده، والحركات اللي بيعملوها مالهاش علاقة بالرقص، الرقص ما هو إلا مشاعر بتطلع من الإنسان، وترجمة للغنوة.

نجوى فؤاد تكشف بداياتها في الرقص 

وكانت قد تحدثت نجوى فؤاد عن بداياتها في الرقص، فقالت في تصريحات تليفزيونية سابقة: هربت من أبويا وأنا عندي 13 سنة عشان كان عايز يجوزني وروحت القاهرة، روحت مكان اشتغل فيه وأما اتعرفت على المدير قالي انتي بتعرفي ترقصي وأما رقصتله قالي انتي قنبلة، وأول بدلة أجرتها كانت من نعمة فؤاد وكانت بربع جنيه.

الفنانة نجوى فؤاد 

وأكدت: أنا بدأت الرقص من هنا وربنا قال وفتحنا لك فتحا مبينا.. اداني نجاح أكثر مما استحق واداني حب الناس.

نجوى فؤاد: قراءة القرآن بتعملك تاريخ بلد 

هذا وكانت قد تحدثت نجوى فؤاد عن القرآن، قائلة: قراءة القرآن بتعلمك تاريخ بلدك وحاجات مخدتهاش في الجامعة.. ولازم كل خميس احط الطرحة واقرأ ساعتين قرآن واصلي ركعتين لله.

وعن ارتداءها الحجاب، قالت نجوى فؤاد في تصريح مثير للجدل: لو هتدوني مرتب أعيش بيه كل شهر أنا موافقة اتحجب عادي.

وأشارت نجوى فؤاد إلى أنها لم تعتزل التمثيل حتى الآن، مشيرة إلى أنها إذ عرض عليها عمل فني مناسب ستتجه إلى التمثيل مرة أخرى، ولكن جميع ما يتم عرضه عليها غير لائق ولا مناسب إلى عمرها.

أخبار متعلقة :